آباژور مدرن

آباژور مدرن

آباژور مدرن

  • سعید قاسمی
  • 1402 03 مهر 10:15
  • 0 دیدگاه

اگر دقت کنید آباژور یکی از کلمات فرانسوی است که معنای آن به فارسی یعنی نورتاب اما اکثریت از همان آباژور استفاده می کنند . آباژور یکی از اصلی ترین اِلمان های روشنایی منزل می باشد . این وسیله معمولا از یک پایه ، چراغ و کلاهک ساخته شده است که قابلیت جا به جایی دارد و در هر کجا که بخواهید می توانید از آن استفاده نمایید . در چند سال گذشته استفاده از آباژور ها بسیار رواج پیدا کرده و استفاده زیادی از آن در دکوراسیون منزل می شود . در ادامه انواع آباژور ها را برایتان معرفی می کنیم و توضیحات کامل را در این باره در خدمتتان می گذاریم .

آباژور مدرن 

اگر دقت کنید آباژور یکی از کلمات فرانسوی است که معنای آن به فارسی یعنی نورتاب اما اکثریت از همان آباژور استفاده می کنند . آباژور یکی از اصلی ترین اِلمان های روشنایی منزل می باشد . این وسیله معمولا از یک پایه ، چراغ و کلاهک ساخته شده است که قابلیت جا به جایی دارد و در هر کجا که بخواهید می توانید از آن استفاده نمایید . در چند سال گذشته استفاده از آباژور ها بسیار رواج پیدا کرده و استفاده زیادی از آن در دکوراسیون منزل می شود . در ادامه انواع آباژور ها را برایتان معرفی می کنیم و توضیحات کامل را در این باره در خدمتتان می گذاریم .

آباژور مدرن

معرفی انواع آباژور

آباژور ها انواع مختلفی دارند  که یکی از این انواع آباژور ها ، آباژور مدرن می باشد که تنوع بسیاری در طرح و شکل و ... دارا می باشند و با توجه به دکوراسیونی که دارید از انواع مختلف آن استفاده می شود . اما در این مورد باید بگوییم که انتخاب کدام نوع از آباژور مدرن به سلیقه افراد نیز بستگی دارد اما به شدت به شما پیشنهاد می شود که آباژور مورد نظر تان را مناسب با محیط تان خریداری کنید . لازم به ذکر است که شما می توانید انواع آباژور مدرن را از سایت هنر نور خریداری کنید . 

انواع آباژور مدرن

آباژور مدرن نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام از این ها در مکان های خاصی استفاده می شود و جلوه و زیبایی خاصی را به محیط تان می دهد . اگر بخواهیم آباژور مدرن را تقسیم کنیم باید بگوییم که این آباژور ها به دو دسته آباژور مدرن ایستاده ، آباژور مدرن رومیزی و آباژور مدرن دیواری تقسیم می شود که هر یک از این دسته ها بسته به نوع دکوراسیون ، محیط مورد نظر و از همه مهم تر سلیقه شخصی تان کاربرد های متفاوتی دارند . 

آباژور مدرن ایستاده

این  نوع آباژور که نام دیگر آن آباژور زمینی است آباژور مدرن ایستاده به نوعی ساخته شده است که یک پایه بلندی دارد که ممکن است پایه آنها از جنس های مختلفی می تواند ساخته شود . آباژور مدرن ایستاده بیش تر برای سالن های پذیرایی در کنار مبلمان و یا در کنار سالن مورد استفاده قرار می گیرد . اگر قصد خرید یک آباژور را برای سالن پذیرایی تان دارید آباژور مدرن ایستاده می تواند بهترین گزینه برایتان باشد شما با خرید آباژور مدرن ایستاده می توانید بهترین دکوراسیون را برای منزلتان به ارمغان بیاورید .

آباژور مدرن رومیزی

از متنوع ترین آباژور مدرن می توان به آباژور مدرن رومیزی اشاره نمود این آباژور می توانند بهترین جلوه را برای اتاق خواب هایتان ایجاد نماید از این آباژور علاوه بر اینکه به عنوان دکوراسیون استفاده کرد نیز می توان به عنوان چراغ خواب استفاده نمود . این آباژور ها به علت سایز کوچکی که دارند به راحتی روی میز قرار می گیرند این آباژور از یک لامپ و کلاهک تشکیل شده که کلاهک باعث می شود که نور به سمت بالا و یا پایین هدایت شود .

آباژور مدرن دیواری

از دیگر انواع آباژور مدرن می توان به آباژور مدرن دیواری اشاره نمود از این نوع آباژور ها می توان در راهرو و یا مکان هایی که کم نور هستند استفاده نمود . و یا حتی از این آباژور ها می توان در قسمت هایی از پذیرایی که نور نسبتا کمتری دارد استفاده کنید و زیبایی و جلوه خاصی به محیط تان بدهد . البته استفاده از این آباژور ریسک بالایی دارد که اگر از این آباژور ها نتوانید در مکان مناسبی استفاده کنید مطمئن باشید که اصلا زیبا دیده نخواهد شد .

محل استفاده آباژور مدرن

یکی از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید آباژور مدرن ، محل استفاده از این آباژور است . اولین نکته ای که باید در این مورد توجه کنید این است ابعاد محیط مورد نظرتان برای انتخاب آباژور چقدر است و دومین نکته این این است که در آن محیط به چه مقدار نور نیاز دارید این دو نکته به شما کمک می کند که برای آباژور خود بهترین محیط استفاده را بیابید . همچنین سبک آباژور مورد استفاده در محل استفاده بسیار مهم است برای عنوان هیچ وقت نمی شود تا آباژور مدرن را در محیط کلاسیک استفاده نمود . 
انواع متریال مورد استفاده در آباژور مدرن
در این آباژور ها متریال های مختلفی استفاده می شود که در ادامه با آنها آشنا می شویم 

آباژور مدرن چوبی

آباژور های مدرن چوبی یکی از پر طرفدارترین انواع آباژور مدرن بوده است . این آباژور ها با ابعاد نسبتا متوسطی که دارد روشنایی بسیار خوبی به محیط تان می بخشد و در بعضی از بخش های محیط تان می توانید برای زیبایی بیشتر ، از دو آباژور همزمان استفاده کنید .  

آباژور مدرن فلزی

یکی دیگر از انواع آباژور مدرن ، آباژور های مدرن فلزی می باشد در حین انتخاب لوستر باید به برخی از نکات از جمله رنگ فلز ، مدل لوستر و ..... توجه کنید تا بتوانید لوستری را انتخاب کنید که مناسب محیط تان باشد . استفاده از آباژور مدرن فلزی در پذیرایی هایتان می تواند انتخاب مناسبی باشد .

آباژور مدرن کریستالی یا شیشه ای 

آباژور شیشه ای یکی از جدیدترین متد های ساخت آباژور مدرن می باشد . در این مدل ها پایه های آباژور ها شیشه ساخته می شود و یا کلاهک شان از جنس شیشه می باشد در این مدل ها نیز می توان از فلز نیز استفاده نمود و با ترکیبشان یک آباژور مدرن بسیار شیک درست نمود . این نوع آباژور ها بیشتر برای اتاق خواب مناسب بوده و جلوه زیبایی به محیط تان می دهد . 

آباژور مدرن سنگی 

این نوع آباژور ها که بیشتر پایه آنها از جنس سنگ است زیاد مورد استفاده نموده و بیشتر در محیط های خاص مورد استفاده است و بیشتر در کاخ های لوکس دیده شده است . 

آباژور مدرن پارچه ای

یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب هایتان می تواند آباژور مدرن پارچه ای باشد . این آباژور های پارچه ای اینطور نیستند که کلا از پارچه ساخته شده باشند و فقط کلاهک آباژور ها از پارچه ساخته شده است و می تواند زیبایی خاصی را به اتاق خوابتان بدهد .

اندازه آباژور مدرن

یکی از مهم ترین فاکتور های که باید به ان دقت نمود اندازه آباژور است . شما باید از آباژوری استفاده کنید که ابعاد آن مناسب محیط تان باشد اگر شما بیایید از یک آباژور بزرگ در محیط کوچکی استفاده کنید فقط باعث شلوغ دیده شدن محیط تان می شود و زیبایی به محیط تان نمی دهد . همچنین باید به ارتفاع آباژور نیز توجه کرد ، آباژوری که انتخاب می کنید ارتفاعش باید با سقف مناسب باشد .

نکاتی در هنگام خرید آباژور مدرن

اگر شما هم قصد خرید آباژور را دارید با رعایت کردن برخی نکات می توانید بهترین خرید را داشته باشید . به کلاهک آباژور بیشترین دقت را کنید چون بیشترین تاثیر را در زیبایی محیط تان دارد . همچنین به تناسب بین پایه و کلاهک آباژور دقت کنید زیرا وقتی این دو باهم متناسب باشد باعث بهتر دیده شدن آباژورتان در محیط می شود . و همچنین باید به رنگ آباژورتان نیز دقت کنید   که با محیط تان سازگار باشد برای این که بهترین آباژور را برای محیط تان انتخاب کنید می توانید با مشاوران مجموعه هنر نور در ارتباط باشید . 

قیمت آباژور مدرن

همانطور که گفتیم آباژور مدرن انواع مختلفی دارد و به همین است که عوامل گوناگونی در تعیین قیمت آباژور مدرن موثر است . این عوامل شما متریال مورد استفاده ، رنگ و .... می باشد در این خصوص برای اینکه هزینه کمتری برای خرید آباژور صرف کنید پیشنهاد ما این است که از تولیدی ها خرید کنید در این بین مجموعه ما دارای تولیدی است که همین باعث می شود که قیمت مجموعه هنر نور از دیگر جاها کمتر باشد . 

کلام آخر

برای اینکه بتوانید بهترین دکوراسیون را در منزلتان داشته باشید می توانید این کار را با خرید یک آباژور مدرن حل کنید . بنابراین مطالبی که در بالا در اختیارتان گذاشتیم می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب و خرید شما داشته باشد . هنر نور به عنوان یکی از بزرگترین تولید و عرضه کنند های انواع لوستر و آباژور ها می باشد و تمامی این المان های روشنایی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد . مجموعه هنر نور برای راحتی شما مشتریان عزیز تمامی محصولات فروشگاه را داخل سایت قرار داده است شما عزیزان می توانید برای خرید به سایت مجموعه هنر نور مراجعه فرمایید .

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!